איפיון חווית משתמש באפליקציות UX/UI
אחד הדברים החשובים ביותר בעת שימוש באפליקציה בין אם זה באנדרואיד או באייפון זה איפיון UX/UI שהינו איפיון חווית משתמש. איפיון זה כולל הגדרה ויזואלית של מסכי האפליקציה תוך דגש על נוחות ופשטות השימוש, כך שיהיה ברור למשתמש מצד אחד אבל יכיל את כל הפונקציות הנדרשות מצד שני. חווית משתמש טובה היא כזו שיוצרת מסכי אפליקציה שהשימוש בה הוא נעים, כיפי ונוח. חוויה לא מורכבת, פשוטה ומובנת שגורמת לשימוש מהנה ונוח.
מהו איפיון חוויית משתמש?
איפיון חוויית משתמש או בשמו המקצועי איפיון UX/UI ,הוא תהליך של גיבוש והגדרה ויזואלית של מסכי האפליקציה. התהליך כולל הבנה של קהל היעד והשימוש המרכזי שלו באפליקציה. בהתאם לכך מגדירים איזו פונקציונליות יכיל כל מסך, מה יהיה המסך העיקרי, כיצד יחולקו המודולים השונים בין מסכי האפליקציה ואיך תהיה הגישה אליהם, מהו הflow העיקרי באפליקציה ועוד. כל זאת במטרה להגדיר אפליקציה ברורה, נעימה ופשוטה לשימוש כך שהמשתמש ירצה לחזור אליה שוב ושוב.
חשיבות איפיון חווית משתמש
באמצעות איפיון UX/UI ניתן להגיע להמחשה ויזואלית של איך האפליקציה הולכת להראות. בשלב ראשון רק בשרטוטים וסקיצות ובהמשך בצורה מעוצבת. על מנת שאיפיון האפליקציה יהיה שלם, חשוב לתרגם את האיפיון הטכנולוגי המילולי למוצר ויזאולי. זאת על מנת לוודא שאכן כל התכנון שעשינו על הכתב מסתדר גם הלכה למעשה במסכי האפליקציה עצמה. החלק המשלים לUX הוא הUI, שזה העיצוב הגרפי. באמצעותו מגדירים את הקו העיצובי של האפליקציה שיוביל לאורך כל המסכים וישקף את החזון, המטרה והמסר שהאפליקציה רוצה להעביר. כמובן שחשוב שנתאים את העיצוב הגרפי לקהל היעד של האפליקציה. דברים אלה משפיעים בסופו של דבר על חווית המשתמש באפליקציה. ככל שהחוויה יותר נוחה וכיפית כך הלקוח ישהה באפליקציה זמן רב ולא ימחק אותה לאחר זמן קצר. לכן לנראות המסכים, מעבר בין המסכים ולשימוש בצבעים חשיבות גבוהה באיפיון חווית משתמש.
מה עלינו לשאול את עצמנו בעת איפיון חווית משתמש?
על מנת שהאפליקציה שלנו תענה על צרכיו של הלקוח ותהיה לו חוויה נעימה להשתמש בה, חשוב שבעת איפיון האפליקציה נשאל את עצמנו כמה שאלות חשובות. השאלות האלה יעזרו לנו לגרום לחווית הלקוח להיות נעימה ונוחה. השאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו הם:
- האם נעים לשהות באפליקציה זמן רב?
- האם קל להתמצא בתפריט ובמעברים בין המסכים השונים?
- האם המשתמש מבין מה עליו לעשות ולאלה כפתורים לגשת?
- האם יש הנעה לפעולה טובה אשר מניעה את המשתמש?
- האם קל להבין את התפריטים מבלי לחפש לאן להסתכל?
מאפיין חווית משמש מקצועי ומנוסה יודע איך לסחוף אחריו משתמשים רבים, כיצד להקל עליהם ואף לנווט אותם במהלך השימוש והכי חשוב לשמור עליהם שלא ימחקו את האפליקציה. לכן תפקידו העיקרי להגשים את המטרות העסקיות של הלקוחות ולרצות את המשתמשים בשימוש. לשם כך, עליו להבין מה חשוב למשתמשים, מה מניע אותם לפעולה ומה שומר עליהם נאמנים למוצר או השירות של החברה שלא גורם להם לפזול לצדדים.
השלב הבא לאחר איפיון חוויית משתמש – עיצוב גרפי
לאחר שהגדרנו בצורה מלאה ומדוייקת את מסכי האפליקציה, השלב הבא הוא לגבש קו עיצובי ולהפוך את המסכים הללו (שכרגע ממוחשים בשרטוטי wireframe בלבד) למסכים מעוצבים. חשוב שהסגנון שנבחר ישקף את החזון ואת מטרת האפליקציה, יתאים לקהל היעד, יהיה חדיש ומושך לעין. בצורה הזו נוכל להעצים את חוויית המשתמש ולתרום לרצון שלו לחזור שוב ושוב להשתמש באפליקציה.
לקבלת הצעת מחיר לפיתוח איפיון UX/UI פנו עוד היום בטלפון: 052-328-4430 או השאירו הודעה במייל: apps@shimara.co.ilI
רוצים להתייעץ עם המומחים שלנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
או חייגו: 052-328-4430