לעיתים קרובות מאוד אני נתקלת בלקוחות,
שרוצים שהאפליקציה תתאים לכל המכשירים.
על פניו זו בקשה לגיטימית לגמרי, אבל….
אפליקציית מובייל, בשונה מאתר אינטרנט,
איננה רספונסיבית. כלומר,
היא לא יודעת להתאים את עצמה באופן אוטומטי
לכל מכשיר ורזולוציית מסך שעליו היא רצה.
יתרה מכך, באפליקציות ישנן סוגיות נוספות
בהקשר של התאמה למכשירים,
רובן רלוונטיות דווקא למכשירי האנדרואיד.
אנסה להסביר בצורה הפשוטה ביותר:
התאמה למערכת הפעלה
ככלל, אם האפליקציה פותחה למשל לאנדרואיד 6.0,
היא תרוץ על כל מכשיר שמותקן עליו אנדרואיד 6.0.
יחד עם זאת, חשוב להבין, שכל יצרן של מכשיר סלולרי,
שעובד עם מערכת ההפעלה אנדרואיד,
עושה שינויים ספציפיים עבורו במערכת ההפעלה,
כך שאנדרואיד 6.0 שרץ על סמסונג,
שונה מאנרואיד 6.0 שרץ על LG (למשל).
מפה, כבר יכולים לנבוע הבדלים בהתנהגות
של האפליקציה בין המכשירים השונים.
דבר נוסף, אם המכשיר מריץ גרסה 5.0 או 7.0,
זה עדיין לא אומר שהאפליקציה לא תעבוד שם,
אבל כמו שלעיתים קרובות קורה כשיוצאת גרסה
חדשה למערכת ההפעלה, דברים משתנים
ויש צורך לבצע התאמות לכל גרסה חדשה שיוצאת.
התאמה לחומרה
כידוע לכולם, יש בשוק כמות עצומה של מכשירי
סלולר שעובדים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד.
לכל מכשיר כזה יש חומרה אחרת,
לכן יתכן שהגישה לאחד מרכיבי החומרה, למשל מצלמה,
בטלפון אחד תהיה שונה מטלפון אחר,
כך שיש צורך לבצע התאמות ספציפיות באפליקציה,
אחרת הגישה לרכיב החומרה לא תעבוד.
התאמה לרזולוציה
כפועל יוצא מכך שיש כמות עצומה של מכשירי
סלולר שונים, יש גם גדלים רבים ומגוונים של מסכים
ורזולוציות מסך שונות.
זה אומר, שהאפליקציה תראה מעט אחרת בכל מכשיר,
למשל: יכול להיות שיהיה מסך מסוים "חתוך"
או מסכים קצת "מרוחים" וכד'.
ולכן צריך לעשות התאמה של האפליקציה לגדלים סטנדרטיים
או לבחור להתאים ספציפית את האפליקציה
לגדלי המסך של המכשירים השונים (מה שיבטיח כמובן,
שהיא תראה הכי טוב שאפשר).
איך זה עובד באייפון?
באייפון, כל החומרות לפחות עד כה, היו זהות,
כך שאין צורך לבצע התאמה לחומרה,
אבל כן צריך לבצע התאמות מסוימות כשיוצאת
מערכת הפעלה חדשה.
בניגוד למשתמשי אנדרואיד, משתמשי אייפון "ממושמעים" יותר,
מה שאומר שהם משדרגים מערכת הפעלה
ומכשירים די במהירות,
כך שבד"כ לא צריך לתמוך אחורה יותר מדי.
מה שכן, צריך להתאים את האפליקציה
לרזולוציות השונות של המכשירים שלהם
אבל מכיוון שיש בסביבות 3-4 גדלים שונים
בכל פעם, החיים קצת יותר קלים.
אז מה עושים בפועל?
לפי מה שכתבתי עד כה, אתה בוודאי מבין שנושא
ההתאמה של אפליקציות למכשירים השונים,
הוא לא עניין של מה בכך ודורש הרבה מאוד עבודה.
כל יום יוצאים לשוק מכשירים חדשים,
כך שכל ניסיון לעמוד בקצב ההתאמות לכולם,
יוביל מהר מאוד לפשיטת רגל.
הפתרון שלנו במקרה הזה הוא פשוט.
ראשית, פיתוח האפליקציה מותאם לגרסאות
מסוימות של מערכת ההפעלה, בד"כ לאלה שיש בהן
את אחוז המשתמשים הגבוה ביותר.
שנית, מתאימים את המסכים למספר רזולוציות:
אם זה באייפון, אז זה לפי המכשירים שנמצאים בשימוש,
למשל נכון להיום אלה מכשירים 5 עד 7.
אם זה באנדרואיד, מתאימים ל-3-4 רזולוציות סטנדרטיות,
לפי מכשירים פופולריים או לפי מה שאנדרואיד קבעו.
דבר שלישי, מבצעים בדיקות על מכשיר אחד
או שניים הזמינים לצוות,
לרב משתדלים שזה יהיה מבין הסוגים הפופולריים.
אז מה עושים עם כל השאר?
לפי השיטה שלנו, הדבר הנכון והחסכוני ביותר לעשות
הוא להתאים ולבדוק את האפליקציה
על חלק מצומצם של גרסאות/מכשירים/רזולוציות,
רצוי שיהיו כמובן הנפוצים ביותר בזמן הפיתוח.
ואז, לטפל נקודתית בכל בעיה שעולה ממכשירים נוספים.
במקרה של אנדרואיד, אנחנו בעצם משתפים
את הקהל בQA של האפליקציה.
והסיבה שאנחנו מרגישים נוח לעשות את זה
היא מכיוון שבצורת הפיתוח הזו,
האפליקציה תעבוד תקין ב-90% מהמכשירים,
ולרב הבעיות שיצוצו יהיו נקודתיות ולא רבות.
אגב, הקהל מודע לזה ומתייחס לזה בסלחנות
בפרט אם מגיבים מהר ומתקנים,
ולכם זה חוסך הרבה מאוד עלויות.
מעוניין לפתח אפליקציה ויש לך שאלות?
אני מזמינה אותך לקבוע איתי שיחת יעוץ חינם.
השאר פרטים כאן ונחזור אליך בהקדם לתיאום שיחת יעוץ.